Kungörelse: Ansökan om tidsbegränsat bygglov på fastigheten Stadsön 1:679 och Stadsön 1:857

Luleå kommun har fått in en ansökan om tidsbegränsat bygglov av säsongskaraktär t.o.m. 2027-12-31 för etablering av rörupplag, jordmassor, containers och manskapsbod på fastigheten STADSÖN 1:679 och STADSÖN 1:857

Manskapsbod tillsammans med container placeras innanför fastigheten Stadsön 1:679 medan jordupplag och rörupplag placeras på närliggande fastigheten Stadsön 1:857.

Detaljplan NL076 gäller inom fastigheten Stadsön 1:679 och anger att användningsområdet är allmänt ändamål och för fastigheten Stadsön 1:857 är användningsområdet park. Etableringen avviker från gällande detaljplan eftersom rörupplag, jordmassor, containers och manskapsbod inte kan ses inrymmas inom användningsområdena allmänt ändamål eller park.

Enligt plan- och bygglagen ska grannar och andra berörda sakägare beredas tillfälle att yttra sig. Sakägarkretsen är i detta fall stor och därför kungörs detta. Om ni vill yttra er i ärendet, uppge hur ni är sakägare och/eller berörd och vilken fastighet som berörs. Grannar och sakägare kommer bara att meddelas genom denna kungörelse.

Situationsritning Pdf, 798.1 kB, öppnas i nytt fönster.

10-fots container Pdf, 2.3 MB, öppnas i nytt fönster.

20-fots container Pdf, 5.1 MB, öppnas i nytt fönster.

Hjulbarack Pdf, 53.6 kB, öppnas i nytt fönster.

Synpunkter i ärendet ska vara skriftliga, undertecknade och inlämnade senast 2024-09-25. Skrivelsen ska märkas med diarienummer L-2024-138 och skickas till: Luleå kommun, Avdelning miljö och bygg, 971 85 Luleå eller via e-post: miljobygg@lulea.se